Πέμπτη 7 Αυγούστου 2014

Εμπορευματοκιβώτια : «Μπούκωσαν» τα λιμάνια στη Β. Ευρώπη (;) Διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ШАБЛОНЫ YOOTHEME ШАБЛОНЫ НЕДВИЖИМОСТИ JOOMLA Λεπτομέρειες Κατηγορία: ΑΛΛΑ ΛΙΜΑΝΙΑ Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 06 Αυγούστου 2014 21:58 www.theseanation.gr


Η διαρκής αύξηση της κίνησης στα λιμάνι της βόρειας Ευρώπης, που εξακολουθεί επίζηλη για εκείνα της νότιας, έφερε και τα προβλήματά της.

Antwerp-portΣύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές τα λιμάνια του Ρότερνταμ , Αμβούργου και Αντβέρπ αντιμετωπίζουν προβλήματα που αντικατοπτρίζουν στα πεδία εξυπηρέτησης καθώς η κίνηση των πλοίων έχει αυξηθεί όχι όμως η υλικοτεχνική υποδομή αλλά και το έμψυχο δυναμικό που απαιτείται με αποτέλεσμα να σημειώνονται καθυστερήσεις. Το «φαινόμενο» εμφανίστηκε σταδιακά από τον Μάιο και δεν φαίνεται να έχει αλλάξει κάτι θεαματικά, σύμφωνα με εκτιμήσεις χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων, που δραστηριοποιούνται στις short sea μεταφορές. Μάλιστα το όλο θέμα αποτελεί αιτία προβληματισμού ως προς τις χρεώσεις καθώς διαφαίνεται η τάση αλλαγής τους για την εξισορρόπηση του «χαμένου χρόνου».

Να σημειωθεί ότι τα λιμάνια της βόρειας Ευρώπης συγκεντρώνουν μέγα μέρος της κίνησης των γραμμών Ασίας-Ευρώπης αλλά και Ευρώπης-ΗΠΑ με ότι αυτό συνεπάγεται καθώς διαθέτουν, εκτός των άλλων, εξελιγμένα δίκτυα logistics και σχεδόν άριστες σιδηροδρομικές καλύψεις για διασπορά φορτίων στις αγορές της κεντρικής Ευρώπης. «Ατού» που πλέον απειλεί «ανοικτά» ο Πειραιάς μετά την ανάπτυξη της σιδηροδρομικής κάλυψης του εμπορικού λιμένα και τις εν συνεχεία προσπάθειες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αναπτύξει την εξυπηρέτηση των λιμένων που διαθέτουν τέτοια κάλυψη όπως τα λιμάνια του Βόλου και της Θεσσαλονίκης .
Προβληματισμένοι οι port operators
Στο μεταξύ, όπως αναμενόταν οι port operators αλλά και γενικότερα τα «ανεξάρτητα» λιμάνια βρέθηκαν ενώπιον της νέα πραγματικότητας. Αυτής των συμμαχιών ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων αλλά και του γιγαντισμού των πλοίων του τομέα. Αποτέλεσμα του συνδυασμού των δύο αυτών γεγονότων είναι ότι η διοικήσεις των λιμένων καλούνται να ρισκάρουν περισσότερο από συνήθως επιλέγοντας «αναγκαστικά» την οδό των ταχέων επενδύσεων σε όλο το φάσμα των υποδομών αλλά και να αυξήσουν το ανθρώπινο δυναμικό που απασχολούν στη λογική να είναι έτοιμα τα λιμάνια να αντεπεξέλθουν του ανταγωνισμού με ίσους όρους αλλά και για να προσελκύσουν μερίδα της νέας κίνησης που διαμορφώνουν πλέον οι συμμαχίες. Δηλαδή καλούνται να «παλέψουν» χωρίς να είναι σίγουρο ότι θα κερδίσουν αυτή τη νέα κίνηση ή στην χειρότερη την «εμπιστοσύνη» των συμμαχιών.