Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2014

1,44 δισ. επένδυσαν οι Έλληνες εφοπλιστές για LNG


 1,44 δισ. επένδυσαν οι Έλληνες εφοπλιστές για LNGΣυνολικά κεφάλαια 1,44 δισ. ευρώ έχουν δαπανήσει φέτος οι Έλληνες πλοιοκτήτες για την απόκτηση 11 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) αναφέρει χθεσινό δημοσίευμα της Wall Street Journal, όπου τονίζεται ότι οι εφοπλιστές προχωρούν στις σημαντικές αυτές επενδύσεις, λόγω του ότι «ποντάρουν» στη στροφή των χωρών της Ε.Ε. στην προμήθεια φυσικού αερίου από τρίτες χώρες, όπως το Κατάρ, με στόχο να απεξαρτηθούν από τη Ρωσία.

Μια τέτοια κίνηση θα αυξήσει σημαντικά τη ζήτηση πλοίων μεταφοράς LNG, ενώ εξίσου θετικά στη ζήτηση αναμένεται ότι θα επιδράσει η έναρξη εξαγωγών μεγάλων ποσοτήτων φυσικού αερίου από τις ΗΠΑ, ιδίως από το 2018 και μετά.

Σήμερα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν τη δεύτερη θέση σε ό,τι αφορά το μερίδιο αγοράς τους στον παγκόσμιο στόλο πλοίων μεταφοράς LNG.


Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία της εταιρείας VesselsValue, ελέγχουν στόλο 65 πλοίων, συνολικής αξίας 9,33 δισ. ευρώ, μέγεθος που αποτελεί το 12% του παγκοσμίου στόλου. Στην πρώτη θέση βρίσκονται οι Ιάπωνες πλοιοκτήτες με μερίδιο αγοράς της τάξεως του 18%, καθώς ελέγχουν στόλο 96 πλοίων, συνολικής αξίας 10,7 δισ. ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα εν λόγω πλοία συγκαταλέγονται μεταξύ των ακριβότερων κατηγοριών πλοίων, κοστίζοντας περίπου 160 εκατ. ευρώ έκαστο.

Μεταξύ των Ελλήνων πλοιοκτητών με τη μεγαλύτερη παρουσία στη συγκεκριμένη αγορά είναι ο κ. Γιάννης Αγγελικούσης, ο οποίος μέσω της σύμπραξης που έχει πραγματοποιήσει με τη Nakilat, τη ναυτιλιακή εταιρεία του Κατάρ, διευρύνει συνεχώς τον στόλο του.

Το 2014 προσέθεσε τρία νέα πλοία μεταφοράς LNG, ελέγχοντας πλέον ένα στόλο από 11 πλοία του είδους.

Η Nakilat ελέγχει το 40%, ενώ η πλευρά Αγγελικούση διατηρεί το υπόλοιπο πλειοψηφικό ποσοστό. Μάλιστα, η Maran Gas έχει πρόγραμμα παραγγελιών για επιπλέον 15 νεότευκτα πλοία μεταφοράς LNG, τα οποία ναυπηγούνται στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία της Daewoo Shipbuilding και Hyundai Heavy Industries.

Πλοία μεταφοράς LNG διαθέτει και ο όμιλος Τσάκου, ενώ και άλλοι πλοιοκτήτες σχεδιάζουν την είσοδό τους στην εν λόγω αγορά, η οποία υπόσχεται σημαντικές αποδόσεις, τουλάχιστον με βάση τη σημερινή εικόνα της προσφοράς σε σχέση με τη ζήτηση.
πηγή:http://www.dealnews.gr/   17/12/2014