Κυριακή 4 Ιανουαρίου 2015

Η τραγική «μεταμόρφωση» του «Norman Atlantic» 3/1/2015



Απαράδεκτες συνθήκες φαίνεται ότι επικρατούσαν, τις τελευταίες ημέρες, στο οχηματαγωγό «Norman Atlantic» αν και πριν από μόλις 4 μήνες αποσπούσε πολύ κολακευτικά σχόλια στο διαδίκτυο και σε ηλεκτρονικές ψηφοφορίες.

Χαρακτηριστικό είναι το σχόλιο της επιβάτιδας Ευθυμίας Αρβανίτη στο Facebook (Femia Ar) στην page της ΑΝΕΚ, απ’ όπου φαίνεται να έχει «κατέβει», το οποίο απασχόλησε το σύνολο του Τύπου καθώς χαρακτηρίστηκε ως προφητικό.
Η κ. Αρβανίτη που ταξίδευε με τον σύζυγό της με τελικό προορισμό την Γερμανία έγραφε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Αυτή την στιγμή βρισκόμαστε Ηγουμενίτσα, με καθυστέρηση ήδη στην ώρα άφιξης/ αναχώρησης (Πάτρα- Ανκόνα).
Εκτός από παστωμένοι και υπερφορτωμένοι για την χωρητικότητα του συγκεκριμένου πλοίου, δεν υπάρχει και απολύτως καμία ανακοίνωση- ενημέρωση για το πόσο θα καθυστερήσουμε να φτάσουμε στην Ανκόνα.

Ενοχλητική δυσωδία διάχυτη σε όλους τους χώρους του πλοίου, τουαλέτες απαράδεκτες, καρέκλες σπασμένες και όλα αυτά στην ίδια τιμή που θα έπρεπε να κανονικά να ταξιδέψουμε με ένα αξιοπρεπές και αξιόπιστο πλοίο της γραμμής.
Και αυτό λόγω «αλλαγής πλοίου» και «αντικατάστασης με ένα καινούργιο» όπως ενημερωθήκαμε από το προσωπικό στο λιμάνι της Πάτρας.
(….) Ο κόσμος κάθεται στο πάτωμα, άλλοι φουσκώνουν στρώμα γιατί οι καμπίνες είναι πλήρεις, άλλοι κοιμούνται κάτω. (…) Έχουν γίνει μπερδέματα με τις καμπίνες, έχουν βγάλει τον κόσμο έξω στο σαλόνι με μικρά παιδιά και περιμένει.
Παρακαλώ να επισημάνω ότι τα παραπάνω παράπονα δε προορίζονται για το πλήρωμα αλλά για τη διοίκηση της εταιρείας. Ευτυχώς το πλήρωμα προσπαθεί να παραμένει ψύχραιμο (…)»

Όμως, δεν ήταν το μοναδικό επικριτικό σχόλιο. Μετά τη τραγωδία ο κ. Δημήτρης Κεχαγιάς έκανε και αυτός ανάρτηση στο facebook γράφοντας τα εξής:

«Το να έχεις 7 ώρες καθυστέρηση (Πάτρα - Ανκόνα 19/12 Norman Atlantic) με υπαιτιότητα της εταιρίας δεν είναι από μόνο του τόσο κατακριτέο. Αλλά η συνήθης εταιρεία που σέβεται τους πελάτες της θα ζητήσει ταπεινά συγνώμη και τουλάχιστον θα προσπαθήσει να κάνει τις επιπλέον 7 ώρες ευκολότερες (ίσως δωρεάν WiFi, κάποιο κέρασμα κλπ). Το να συνεχίζεις να χρεώνεις (ξανα-ανοίγοντας το εστιατόριο για βραδινό) και να υπόσχεσαι απλά 25% έκπτωση αν κλείσει κάποιος την επιστροφή ενώ η στάνταρ εποχιακή έκπτωση αν πας από το επίσημο website είναι 30% θεωρώ πως είναι θράσος, ειδικά όταν έχουν προηγηθεί και άλλα "ευτράπελα" στο ταξίδι (π.χ. με τις κρατήσεις pet cabin που λόγω αλλαγής καραβιού μας έλεγαν ότι δεν υπάρχουν, μυρωδιά καμμένου από τον εξαερισμό το βράδι κλπ). Ήταν η πρώτη φορά που δοκίμασα την ΑΝΕΚ για τη διαδρομή και προφανώς θα είναι η τελευταία. ΑΝΕΚδιήγητοι...»

Ωστόσο, πριν από μόλις 4 μήνες το πλοίο, που ήταν ναυλωμένο σε βρετανική εταιρεία και έκανε δρομολόγια στην γραμμή Ισπανίας- Γαλλίας  φαίνεται ότι αποσπούσε σχετικά θετικές κριτικές και μάλιστα στην βαθμολογία του directferries.co.uk είχε αποσπάσει κατά μέσο όρο 3,9 με άριστα το 5.

Το site ανέφερε, παρουσιάζοντας το πλοίο, ότι «προσφέρει αποτελεί έναν ευχάριστο τρόπο να ταξιδέψει (κάποιος) με άνετες καμπίνες  για έναν ξεκούραστο ύπνο και τις πολυάριθμες παροχές του. Το «Norman Atlantic» έχει χωρητικότητα 492 επιβατών και μπορεί να μεταφέρει 195 αυτοκίνητα στα γκαράζ  του.  Επί του σκάφους περιλαμβάνονται ευκολίες,  μπαρ, εστιατόριο, κατάστημα και άνετα σαλόνια, όπου μπορείτε να χαλαρώσετε».

Η βαθμολογία, που συγκέντρωσε το πλοίο ήταν 3,9 με άριστα το 5 αλλά σε κάθε κατηγορία ο μέσος όρος διαμορφωνόταν ως εξής:
•    Γενικά   4
•    Πλήρωμα: 4,2
•    Κέτερινγκ: 3,1
•    Ακρίβεια/ τυπικότητα: 4,2
•    Καθαριότητα 4,1

Οι τελευταίες αναρτήσεις έχουν γίνει στις 16 και 17 Σεπτεμβρίου 2014 από δύο επιβάτες στην γραμμή Χιχόν (Ισπανίας)- Σεν Ναζαίρ (Γαλλία), που εκφράζουν την ικανοποίησή τους για το πλοίο.


«Ένα θαυμάσιο ξεκίνημα των διακοπών για Ισπανία και Πορτογαλία», είναι ο τίτλος της μιας ανάρτησης, στην οποία αναφέρονται τα εξής:
«Η παραμονή επί του πλοίου ήταν μια εμπειρία από μόνη της. Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή, καθώς με αυτό τον τρόπο, αποφεύγεται η μεγάλη κίνηση και ήταν μια εξαιρετικά ευχάριστη και ξεκούραστη νύχτα στο πλοίο. Ελπίζω ότι θα είμαστε σε θέση να στηριζόμαστε σε εσάς στο μέλλον».
Μια ημέρα νωρίτερα, στις 16 Σεπτεμβρίου, ο «Christiaan» έγραφε για «καθαρές και μεγάλες καμπίνες, κρίμα που το μπαρ έκλεισε στις 11 το βράδυ, ήταν πολύ ήσυχη η θάλασσα και ήταν πολύ ωραίο να βρίσκεσαι στο κατάστρωμα».

Το πλοίο έκανε ταξίδια στην συγκεκριμένη γραμμή από το 2013 μέχρι και τα τέλη Σεπτεμβρίου 2014 ενώ ήταν ναυλωμένο από την βρετανική LD Lines  από τον Οκτώβριο μέχρι τον Δεκέμβριο ήταν ναυλωμένο από την ιταλική Caronte & Tourist και από τον Δεκέμβριο του 2014 ναυλώθηκε από την ΑΝΕΚ σε αντικατάσταση του «Hellenic Spirit», που έχει σταματήσει τα δρομολόγια για την ετήσια συντήρησή του.α
Το «Norman Atlantic» κατασκευάστηκε το 2009 στα ιταλικά ναυπηγεία Cantiere Navale Visentini για λογαριασμό της βρετανικής εταιρείας Ermine Street Shipping Co Ltd αλλά τον ίδιο χρόνο πέρασε στην κυριότητα της Visemar Di Navigazione SRL . Το πρώτο όνομά του ήταν «Akeman Street» το οποίο και διατήρησε μέχρι το 2011, οπότε μετονομάστηκε σε «Scintu» για να αλλάξει, φέτος, για τρίτη φορά το όνομά του και να μετονομαστεί σε «Norman Atlantic».
«Αδελφά» πλοία του είναι τα « Etretat», «Scottish Viking» και «Stena Flavia». Η χωρητικότητα για επιβάτες φαίνεται ότι είναι για 850 άτομα. Η χωρητικότητα του γκαράζ του φαίνεται ότι είναι για 200 οχήματα.


Το πλοίο έχει μήκος 186 μέτρα, πλάτος 25,6 μέτρα και βύθισμα 6,71 μέτρα. Έχει δύο μηχανές με δυνατότητα να αναπτύσσει ταχύτητα 24 κόμβων.

Ανάμεσα στον Φεβρουάριο και τον Απρίλιο του 2010 ναυλώθηκε από την T-Link και μετά από μια επισκευή το Μάϊο του 2011 στη Βαλέτα της Μάλτα ναυλώθηκε από την εταιρεία Saremar και μετονομάστηκε Scintu τον Ιούνιο του 2011.

•    Στον διεθνή αλληλασφαλιστικό συνεταιρισμό πλοιοκτητών Gard (Assuranceforeningen Gard), με έδρα τη Νορβηγία, φέρεται να είναι ασφαλισμένο το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Norman Atlantic».
πηγη:http://www.pireas2day.gr/