Σάββατο 28 Μαρτίου 2015

Κοινοτική βοήθεια για… μελέτη στο λιμάνι της Δουνκέρκης


DunkirkΠοσό της τάξης των 550.000 δολαρίων θα διαθέσει σύμφωνα με πληροφορίες η Ευρωπαϊκή Ένωση συμβάλλοντας χρηματοδοτικά στην εκπόνηση μελέτης για την βελτίωση της προσβασιμότητας πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αλλά και ξηρού φορτίου στο λιμάνι της Δουνκέρκης.

Το λιμάνι της Φλάνδρας που βρίσκεται σε φάση αναδιαμόρφωσης θα έχει νέα δυναμική καθώς θα μπορεί να εξυπηρετήσει κατά 50% μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και αντίστοιχα ξηρού φορτίου. Η μελέτη , πάντα κατά τις ίδιες πληροφορίες, συμπεριλαμβάνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας για βυθομετρήσεις και άλλες τεχνικές λεπτομέρειες μείζονος όμως σημασίας για την λειτουργικότητα του λιμένα που εκτιμάται ότι θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Και ο Πειραιάς...
Και ενώ στο βόρειο τμήμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ξοδεύονται εκατομμύρια δολαρίων για μελέτες, εξοπλισμούς και ανάπτυξη υποδομών, το λιμάνι του Πειραιά, που μπορεί όχι μόνο να ανταγωνιστεί τα λιμάνια της Β. Θάλασσας με ίσους όρους αλλά και να πάρει σημαντικό τμήμα της κίνησής τους, ελέω COSCO, βρέθηκε στο «στόχαστρο» των οργάνων της ΕΕ. Είναι προφανές ότι η νέα πολεμική» έρχεται σε ώρα που ο ανταγωνισμός μεταξύ λιμένων βορρά- νότου οξύνεται και ο κίνδυνος ο
Πειραιάς να κερδίσει εκείνα που κερδίζουν δεκαετίες τώρα τα λιμάνια της Β. Ευρώπης είναι περισσότερο υπαρκτός. Το οξύμωρο στην υπόθεση που έχει προκύψει είναι ότι παρά το γεγονός ότι είναι εξόφθαλμα προφανείς οι λόγοι που τα ευρωπαϊκά κέντρα δεν θέλουν τον Πειραιά να αναπτυχθεί κατηγορούν την Ελλάδα για υπόθεση της COSCO για περίπου 1-2 εκ. Ευρώ , η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων έχει δώσει από το 2008 «Δάνειο» 900 εκατομμύρια Ευρώ για να φτιαχτεί νέο λιμάνι χώρας της Βορείου Ευρώπης ( New Terminal Rotterdam ) που θα μαζέψει όλα τα φορτία της περιοχής γεγονός που ουσιαστικά συνιστά έως και «αλλοίωση του ανταγωνισμού», για τα λιμάνια της «φτωχής» Μεσογειακής Νότιας Ευρώπης. Τα οποία, μεταξύ αυτών και ο Πειραιάς, έχουν βρεθεί στο επίκεντρο των διεθνών εμπορικών εξελίξεων καθώς συντομεύουν κατά πολύ, σε σχέση με τα λιμάνια της Β. Ευρώπης, την πρόσβαση και διασπορά των εμπορευμάτων από και προς Ασία πολύ δεν περισσότερο στις αναπτυσσόμενες αγορές της Βαλκανικής και Ανατολικής Ευρώπης.
Κύκλοι των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων σχολιάζοντας τα γεγονότα σημείωναν με νόημα ότι την ίδια στιγμή που οι θεσμοί προτρέπουν για ιδιωτικοποιήσεις και άλλα επενδυτικά σχήματα για την ανόρθωση της ελληνικής οικονομίας δημιουργούν προσκόμματα «επενδύοντας» σε έξαρση των αντιδράσεων συνδικαλιστικών, πολιτικών και άλλων σε βάρος της ανάπτυξης των ελληνικών λιμανιών υπενθυμίζοντας τη σθεναρή αντίσταση που προβάλλουν οι βόρειοι για την υπεράσπιση των λιμένων τους και του ρόλου που διαδραματίζουν γεω-στρατηγικά, οικονομικά αλλά και όχι μόνο.
jlazarou@theseanation.com

27-3-2015

http://www.theseanation.gr/