Κυριακή 17 Μαΐου 2015

Ομιλία Ανωμερίτη- απάντηση για πώληση του ΟΛΠ


Αποτέλεσμα εικόνας για ανωμεριτησΜε μια ομιλία, που με έμμεσο αλλά σαφή τρόπο, δίνει απαντήσεις σε όσους θέλουν να πωληθεί ο ΟΛΠ, εμφανίστηκε στο Συνέδριο του Economist ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε., Γιώργος Ανωμερίτης.

Η ομιλία του κ. Ανωμερίτη είχε θέμα τον Πειραιά ως κέντρο (hub) της ελληνικής κρουαζιέρας, ωστόσο έκανε συγκεκριμένες αναφορές σε «καυτά» ζητήματα, μεταξύ των οποίων:
1.    Ο χαρακτήρας των Οργανισμών Λιμένων ως δημόσιες αρχές
2.    Τα λιμάνια ως μηχανές ανάπτυξης
3.    Οι εν εξελίξει παρεμβάσεις του ΟΛΠ για την ενίσχυση των υποδομών του.

Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ υπογράμμισε, μεταξύ άλλων τα εξής:
•    Οι Οργανισμοί Λιμένων λειτουργούν ως διφυή νομικά πρόσωπα.
- Είναι και δημόσια αρχή, οπότε λειτουργούν ως Αρχή Λιμένος (Port Authority).
- Είναι και επιχειρήσεις, οπότε λειτουργούν με κανόνες ιδιωτικής αγοράς (operation).

•    Τα λιμάνια είναι μηχανές ανάπτυξης.



•    Ο ΟΛΠ με τις εργασίες του συμμετέχει στην ενέργεια, τη βιομηχανία, το εμπόριο και τον Τουρισμό
- Σημαντικό κομμάτι του τουρισμού είναι ο θαλάσσιος Τουρισμός κύριο τμήμα του οποίου είναι η κρουαζιέρα.
- Η κρουαζιέρα είναι ένα κυκλικό ταξίδι, το οποίο όμως πρέπει να βασίζεται σε ένα λιμάνι – κόμβο.

•    Ο Πειραιάς αποτελεί το κέντρο της ελληνικής κρουαζιέρας.
Όπως προκύπτει από τα μεγέθη της τελευταίας 5ετίας ο Πειραιάς αποτελεί το λιμάνι κόμβο για την ελληνική κρουαζιέρα. Με ετήσια κίνηση γύρω στα 2.000.000 αφιξοαναχωρήσεις επιβατών μετά το 2010, είναι το μόνο λιμάνι που προσφέρει το σύνολο των υπηρεσιών ευκολιών που απαιτούνται από τις εταιρίες κρουαζιέρας (παροχή νερού, παράδοσης στερεών και υγρών αποβλήτων, τροφοδοσίας, ναυτιλιακά καύσιμα κ.λ.π.)

•    Ο ΟΛΠ Α.Ε. συνεχώς αναβαθμίζει τις Υποδομές του.
α.: Επέκταση του νότιου λιμένα κρουαζιέρας για 2-3 νέες θέσεις ελλιμενισμού για πλοία νέας γενιάς. Το έργο έχει εγκριθεί και χρηματοδοτείται κατά 95% από κοινοτικά κονδύλια. Η κατασκευή του θα αρχίσει στο τέλη του 2015.
β.: Νέος Προβλήτας και Διεθνές Terminal (Άγιος Νικόλαος) για 2 θέσεις ελλιμενισμού. Το έργο θα παραδοθεί στο τέλος του 2015.
γ.: Αναδιαρθρώσεις στους Διεθνείς Σταθμούς Επιβατών “Θεμιστοκλής” και “Μιαούλης”.
δ.: Υπόγεια διάβαση επιβατών μεταξύ λιμένα κρουαζιέρας (Λεοντάρι) και Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά (SILO). Το έργο είναι στο Υ.Ν.Α. για έγκριση της Προκήρυξης κατασκευής.
ε.: Κατασκευή monorail περιμετρικά του λιμανιού σε συνεργασία με “Αττικό Μετρό”, Δήμο Πειραιά και ΣΤΑΣΥ. Το έργο έχει εγκριθεί και αναμένεται η τελική βέλτιστη λύση.
στ.: Προώθηση των έργων της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά.
ζ.: Προκήρυξη ανοιχτού διαγωνισμού ιδεών για τη συνολική αναμόρφωση του χώρου κρουαζιέρας (από Μιαούλη μέχρι νέο λιμάνι).

•    To λιμάνι του Πειραιά και ο ΟΛΠ Α.Ε. αποτελούν το κέντρο (hub) της ελληνικής κρουαζιέρας.

16-5-2015

http://www.pireas2day.gr/